Podzemní motor 230V řady FAB pro křídlo brány do 3m
Motor je dodán včetně ramene pro napojení na mechaniku boxu a vestavěné zarážky ukončení chodu při zavření.
Technické Parametry
Napájecí napětí (Vdc) 230
Proudový odběr (A) 5
Příkon (W) 120
Rychlost (rpm) 1,4
Síla (N) 250
Pracovní zatížení (cyklů/hod) 76*
Stupeň krytí IP 67
Pracovní teplota (oC) -20 / +50
Rozměry (mm) 390x322x194,5 h
Váha (kg) 11
*uvedený údaj platí pro úhel otevření 90o, při úhlu 180o je tato hodnota poloviční
Vše, co byste o motorech měli vědět:
Instalace motorů je omezena maximální šířkou a hmotností křídla dle následujícího grafu.
České popisy obrázku
Robustní a nenápadná konstrukce motoru připraveného pro uložení do podzemních FAB boxů, které mohou být kataforézně upravené anebo nerezové. Boxy mají zaoblené rohy a jsou vybaveny mechanickou zarážkou pro otevření. Motory dovolují standardní otevírání křídel brány do úhlu 110°, při použití patřičného doplňku pak až 360°.
Motor z tlakově litého hliníku s krytím IP67 umístěný uvnitř podzemního boxu umožňuje krátkodobou funkčnost brány i při plném zaplavení, než jsou veškeré srážky odvedeny drenážním systémem. Motory FAB jsou plně kompatibilní s předchozí řadou METRO a jsou použitelné do původních podzemních boxů.
Praktický záložní zdroj: pohony je možné zálohovat pomocí baterie PS124 (samostatně k objednání), která je dodávána s kabelem a konektorem k prostému zasunutí do patřičné zdířky elektroniky. Elektronika i baterie jsou umístěny v samostatném plastovém boxu.
Pokročilá technologie: doporučená elektronika je vybavena automatickým procesem pro načtení drah křídel s vyhledáním a uložením pozice mechanických dorazů.
Inteligentní: díky systému detekce mechanických překážek elektronika přizpůsobuje sílu motoru a upravuje délku pracovního cyklu.
Bezpečný: nastavitelné zpomalení otáčení křídel na konci každého pracovního cyklu. V případě nepředvídatelných problémů, jakožto i výpadku elektrického proudu, je každý z pohonů vybaven odblokováním, přístupným zvenčí i zevnitř, které umožní křídla brány odpojit od motoru a otevřít manuálně.
230V motory umožňují snadné nastavení síly, která je velmi potřebná na větrných místech. Ale nejsou všemocné, pokud máte plná křídla, velké plochy křídel či jde o větrnou hůrku (v libovolné kombinaci), nemusí to stačit.
Doporučení:
Na co si dát pozor při montáži. 5 jednoduchých pravidel, která jsou základním předpokladem pro spolehlivé a dlouholeté fungování motoru.
Než přistoupíte k montáži motoru, ujistěte se, že každé křídlo brány chodí lehce a nikde nedrhne. Nesmí drhnout v pantech. To, že brána lehce drhne a použijete silnější pohon, neznamená, že jste vyřešili problém.
Pohon připevňujte zásadně na dostatečně tuhý rám nebo výztuhu křídla brány. Pokud je vratové křídlo dřevěné, je nebytně nutné v místě instalace křídlo vyztužit odpovídající ocelovou výztuhou. V opačném případě dojde časem k vytržení úchytu, případně destrukci části křídla.
Podzemní pohon nahrazuje spodní pant. Je nutné ho instalovat tak, aby spodní a horní body otáčení byly v jedné přímce po celou dobu otáčení křídel. Tedy jen na brány otáčející se ve vodorovné rovině kolmé k podkladu, nikdy na křídla brány zavěšené v šikmé rovině. Pokud bránu zcela odblokujete, musí v každé své poloze sama stát a nesmí se otáčet.
V opačném případě dochází ke křížení kostrukce brány. Časem dojde k poruše uložení hřídele pohonu anebo prasknutí horního pantu brány.
Při plánování použití motoru na bránu vezměte v potaz nepříznivé větrné podmínky v místě montáže. Nápomocna může být mapa větrných oblastí v ČR.
Motory 24V vydrží větší provozní zátěž, ale nejsou absolutně vhodné do větrného prostředí. Elektronika v takovém případě vyhodnocuje nápor větru jako překážku a nedokáže dokončit cyklus.
Veďte v patrnosti, že čím větší plochu křídlo pro vítr představuje, tím větší překážkou pro motor působení větru je.
Čím větší šířka křídla je, tím větší sílu lze na jeho volném konci pomocí efektu páky vyvinout a dosáhnout ohnutí či prasknutí konzoly nebo destrukci části pohonu. Elektrický zámek znemožňuje využití efektu páky a eliminuje vliv vandalů.
U podzemních motorů doporučujeme provádět servisní údržbu každých 6 měsíců anebo po 5000 cyklech, podle toho, co nastane dříve.
Soustřeďte se na funkční odvod vody a hladké odblokování motorů. Test odvodu vody provedete nalitím kbelíku vody do boxu motoru. Voda musí plynule odtéci nejpozději v řádu minut. Pokud voda neodtéká, motor bude dříve či později poškozen. Krytí IP67 deklaruje schopnost motoru pracovat po dobu 30 minut za plného ponoření do vody.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Podzemní motor 230V řady FAB pro křídlo brány do 3m
Motor je dodán včetně ramene pro napojení na mechaniku boxu a vestavěné zarážky ukončení chodu při zavření.
Technické Parametry
Napájecí napětí (Vdc) 230
Proudový odběr (A) 5
Příkon (W) 120
Rychlost (rpm) 1,4
Síla (N) 250
Pracovní zatížení (cyklů/hod) 76*
Stupeň krytí IP 67
Pracovní teplota (oC) -20 / +50
Rozměry (mm) 390x322x194,5 h
Váha (kg) 11
*uvedený údaj platí pro úhel otevření 90o, při úhlu 180o je tato hodnota poloviční
Vše, co byste o motorech měli vědět:
Instalace motorů je omezena maximální šířkou a hmotností křídla dle následujícího grafu.
České popisy obrázku
Robustní a nenápadná konstrukce motoru připraveného pro uložení do podzemních FAB boxů, které mohou být kataforézně upravené anebo nerezové. Boxy mají zaoblené rohy a jsou vybaveny mechanickou zarážkou pro otevření. Motory dovolují standardní otevírání křídel brány do úhlu 110°, při použití patřičného doplňku pak až 360°.
Motor z tlakově litého hliníku s krytím IP67 umístěný uvnitř podzemního boxu umožňuje krátkodobou funkčnost brány i při plném zaplavení, než jsou veškeré srážky odvedeny drenážním systémem. Motory FAB jsou plně kompatibilní s předchozí řadou METRO a jsou použitelné do původních podzemních boxů.
Praktický záložní zdroj: pohony je možné zálohovat pomocí baterie PS124 (samostatně k objednání), která je dodávána s kabelem a konektorem k prostému zasunutí do patřičné zdířky elektroniky. Elektronika i baterie jsou umístěny v samostatném plastovém boxu.
Pokročilá technologie: doporučená elektronika je vybavena automatickým procesem pro načtení drah křídel s vyhledáním a uložením pozice mechanických dorazů.
Inteligentní: díky systému detekce mechanických překážek elektronika přizpůsobuje sílu motoru a upravuje délku pracovního cyklu.
Bezpečný: nastavitelné zpomalení otáčení křídel na konci každého pracovního cyklu. V případě nepředvídatelných problémů, jakožto i výpadku elektrického proudu, je každý z pohonů vybaven odblokováním, přístupným zvenčí i zevnitř, které umožní křídla brány odpojit od motoru a otevřít manuálně.
230V motory umožňují snadné nastavení síly, která je velmi potřebná na větrných místech. Ale nejsou všemocné, pokud máte plná křídla, velké plochy křídel či jde o větrnou hůrku (v libovolné kombinaci), nemusí to stačit.
Doporučení:
Na co si dát pozor při montáži. 5 jednoduchých pravidel, která jsou základním předpokladem pro spolehlivé a dlouholeté fungování motoru.
Než přistoupíte k montáži motoru, ujistěte se, že každé křídlo brány chodí lehce a nikde nedrhne. Nesmí drhnout v pantech. To, že brána lehce drhne a použijete silnější pohon, neznamená, že jste vyřešili problém.
Pohon připevňujte zásadně na dostatečně tuhý rám nebo výztuhu křídla brány. Pokud je vratové křídlo dřevěné, je nebytně nutné v místě instalace křídlo vyztužit odpovídající ocelovou výztuhou. V opačném případě dojde časem k vytržení úchytu, případně destrukci části křídla.
Podzemní pohon nahrazuje spodní pant. Je nutné ho instalovat tak, aby spodní a horní body otáčení byly v jedné přímce po celou dobu otáčení křídel. Tedy jen na brány otáčející se ve vodorovné rovině kolmé k podkladu, nikdy na křídla brány zavěšené v šikmé rovině. Pokud bránu zcela odblokujete, musí v každé své poloze sama stát a nesmí se otáčet.
V opačném případě dochází ke křížení kostrukce brány. Časem dojde k poruše uložení hřídele pohonu anebo prasknutí horního pantu brány.
Při plánování použití motoru na bránu vezměte v potaz nepříznivé větrné podmínky v místě montáže. Nápomocna může být mapa větrných oblastí v ČR.
Motory 24V vydrží větší provozní zátěž, ale nejsou absolutně vhodné do větrného prostředí. Elektronika v takovém případě vyhodnocuje nápor větru jako překážku a nedokáže dokončit cyklus.
Veďte v patrnosti, že čím větší plochu křídlo pro vítr představuje, tím větší překážkou pro motor působení větru je.
Čím větší šířka křídla je, tím větší sílu lze na jeho volném konci pomocí efektu páky vyvinout a dosáhnout ohnutí či prasknutí konzoly nebo destrukci části pohonu. Elektrický zámek znemožňuje využití efektu páky a eliminuje vliv vandalů.
U podzemních motorů doporučujeme provádět servisní údržbu každých 6 měsíců anebo po 5000 cyklech, podle toho, co nastane dříve.
Soustřeďte se na funkční odvod vody a hladké odblokování motorů. Test odvodu vody provedete nalitím kbelíku vody do boxu motoru. Voda musí plynule odtéci nejpozději v řádu minut. Pokud voda neodtéká, motor bude dříve či později poškozen. Krytí IP67 deklaruje schopnost motoru pracovat po dobu 30 minut za plného ponoření do vody.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Osobní údaje, které zadáte do formuláře, budou zpracovány za účelem reakce na Vámi zaslaný dotaz. Odesláním formuláře potvrzujete, že jste se se Zásadami zpracování osobních údajů seznámili a souhlasíte s nimi
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Osobní údaje, které zadáte do formuláře, budou zpracovány za účelem reakce na Vámi zaslaný dotaz. Odesláním formuláře potvrzujete, že jste se se Zásadami zpracování osobních údajů seznámili a souhlasíte s nimi.